طراحی حرفه ای سایت در تهران

چگونه ایده پیدا کنیم؟

اشتراک گذاری در
چگونه یه ایده جذاب پیدا کنیم ؟

چگونه ایده پیدا کنیم؟

در آغاز ، از کجا طوفان مغزی را شروع کنیم؟. شاید باید بگم هیچ پاسخ درستی در این باره وجود ندارد. اما می توانید از خود 4 سوال مهم را بپرسید که به شما کمک می کند تا چشمه خلاقیتان جاری شود. پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند در مسیر خود باقی بمانید.

آیا تا به حال چنین تجربه ای داشته اید: شما بدنبال یک چیز منحصر به فرد بطور مثال هندزفری خود را با خود به اتاقتان میبرید ،سپس ساعت ها به دنبال آن می گردید؟ در پایان و در انتهای کار ،از گشتن آن منصرف می شوید و چند روز بعد ، آن را دقیقاً در محلی که حتی فکرش را هم نمی کردید پیدا می کنید. خوب ، جستجوی ایده درست دقیقاً مانند همین جست و جو هندزفری  است. بعضی اوقات ، بهترین ایده ها، ایده هایی هستند که به طور تصادفی به دست می آیند. من معتقدم که همه پتانسیل پیدا کردن ایده درست را دارند ، بنابراین در اینجا لیستی از چند مرحله اصلی ایده پردازی و نکاتی در مورد چگونگی غلبه بر بن بست ایده ها را تهیه کردم. ایده های خوب ، بخش مهمی از زندگی روزمره و همچنین تجارت به ویژه در بازاریابی هستند ، زیرا دائماً در حال پیشرفت هستند ، بیشتر و بیشتر به تازگی نیاز دارند و به طور خارق العاده ای قابل رقابت هستند. یکی از عنصر مهم در ایده پردازی خلاقیت است. نه تنها از نظر هنری ، بلکه از هر لحاظ - نوآوری و زیرکی. اگر انگیزه و کنجکاوی داشته باشید ، انرژی خلاقیت شما بی حد و مرز خواهد بود.

در آغاز ، از کجا طوفان مغزی را شروع کنیم؟. شاید باید بگم هیچ پاسخ درستی در این باره وجود ندارد. اما می توانید از خود 4 سوال مهم را بپرسید که به شما کمک می کند تا چشمه خلاقیتان جاری شود. پاسخ شما به این سوالات به شما کمک می کند در مسیر خود باقی بمانید و اهداف مشخصی را تعریف کنید.

چه کسی؟

ایده برای چه کسی است؟ ایده می تواند برای خود شما یا مشتری شما باشد. درباره ارزشهایی که برند دیگران به شما نشان می دهند اطلاعات کسب کنید و از محصولات یا خدمات آن الهام بگیرید.و آنها را در ایده بکار ببرید.

چه فرمتی؟

قالب و چارچوب ایده دومین راهنمای مهم است. چرا؟ زیرا انتخاب قالب به شما کمک می کند ایده های همراه آن را نیز کشف کنید. البته ، شما می توانید آنها را تغییر دهید

چی؟

سعی کنید ایده خود را بیان کنید.ایده شما می تواند یک احساس باشد ، به عنوان مثال ، گرما ، ایمنی ، گرسنگی ، خوشبختی ، همدلی. اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات ؛ یا پیامی که می خواهید ارسال کنید ، به عنوان مثال پیشنهادات فصلی ، امور خیریه ، پایداری و غیره

چه زمانی؟

خوب همه ما دوست داریم با آرامش روی ایده خودمان کار کنیم و تحت فشار نباشیم،ولی زمانی ک ما میخواهیم در دنیا نمی ایستد، و ممکن است دیگر ایده شما را بیشتر پرورش دهد. بنابراین ما باید اطمینان حاصل کنیم که ایده ما به موقع تحویل داده شده است.

هدف از طوفان مغزی و ایده پردازی همیشه خاموش شدن لامپ ها است - آن لامپ های نامرئی بالای سر ما. اما اغلب اتفاق می افتد که لامپ های ما به سادگی و آسانی خاموش می شوند.که  به این بن بست خلاقیت و ایده  گفته می شود و متأسفانه هیچ کس نمی تواند از آن فرار کند. از آنجا که جامعه مدرن می طلبد که همیشه ، سریع ، مبتکر ، سازنده و کارآمد بمانیم ، بنابراین باید راههایی برای غلبه بر بن بست خلاقیت و ایده  پیدا کنیم.

چگونه لامپ را تغییر دهیم (یا چگونه بر بن بست خلاقیت و ایده  غلبه کنیم)؟

هدف از استراتژی های زیر آرامش خاطر و فراموش کردن همه چیز برای لحظه ای است ، زیرا ما اغلب به بهترین ایده ها زمانی فکر می کنیم ، زمانی که مغز ما بدون مشارکت آگاهانه ما به دنبال آن است.پس گاهی باید رها کنیم.

موسیقی می تواند در آرامش ، خوابیدن ، بیدار شدن و زنده شدن به ما کمک کند. ژانر موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و چند دقیقه را به خود اختصاص دهید. موسیقی احساساتی را به ارمغان می آورد که افکار ما را راهنمایی می کند. اگر ایده یا الهام تصادفی دریافت کردید ، آن را بنویسید ، یک عکس یا یک فیلم بگیرید. حتی کوچکترین ایده می تواند منجر به چیزی بزرگتر شود. بسیاری از ما ساعت ها به گشت و گذار در Pinterest پرداخته ایم که این اصلاً بد نیست! فقط اطمینان حاصل کنید که کل ایده را کپی نکنید ، بلکه آن را به روش منحصر به فرد خود استفاده کنید و آن را بیشتر توسعه , وگسترش دهید. اگر برنامه روزمره شما طوفان مغزی صبحگاهی است و اغلب با انسداد خلاقانه روبرو هستید ، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کمی تغییر دهید. طوفان مغزی بعد از ظهر چطور؟ گاهی زمان طوفان مغزی خود را تغییر دهید؟

هر ایده ای پتانسیل دارد ، برخی فقط کمی بیشتر بکار کردن احتیاج دارند.

من معتقدم راز یک ایده خوب در جزئیات است. از یک چیز کوچک شروع کنید و به دنبال چیزی برجسته بروید - به عبارت دیگر ، آن را مثل یک گلوله برفی کنید. در پایان روز ، تمرین کاملاً عالی می شود ، این بدان معناست که در جلسات طوفان مغزی شما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید ،اینکار راحت تر خواهد شد. همانطور که مطمئن هستم شما می دانید ، چیزی به عنوان سوال احمقانه وجود ندارد. همین مسئله در مورد طوفان مغزی صدق می کند - چیزی به عنوان ایده بد وجود ندارد. هر ایده ای پتانسیل دارد ، روی برخی فقط کمی بیشتر کار می کنند.

شرکت طراحی سایت ایده پو

جستجوی الهام می تواند آرامش بخش باشد ، ولی گاهی طاقت فرسا باشد ، اما از هر جهت سرگرم کننده است. این نکات نه تنها برای مقابله با بن بست خلاقیت و ایده  مفید هستند ، بلکه می توانیم از آنها در شرایط استرس زای روزمره استفاده کنیم. در ایده پو، ما می دانیم که هر فردی قسمت مهمی از ایده های موفق و خلاق را بازی می کند. ایده پو معتقد است که یافتن ایده درست و مناسب  فراتر از رسیدن به هدفی دیگر است. اکنون ، گوشی و قلم های خود را بگیرید و اجازه دهید ماجراجویی خلاقانه شما آغاز شود!

 

نظرات کاربران