طراحی حرفه ای سایت در تهران

6 مورد لازم برای یک وب سایت موفق

اشتراک گذاری در
نکته های مهم برای داشتن سایت موفق

6 مورد لازم برای یک وب سایت موفق

اگر تصمیم گرفته اید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنید حتما این مقاله را کامل مطالعه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید طراحی سایت میتواند مهمترین ویترین کسب  و کار شما باشد و باید به آن اهمیت دهید

1. نام وب سایت و یا دامنه

انتخاب نام برای وب سایتتان در ابتدا ممکن است یک مرحله آسان و ساده به نظر برسد ، اما همانطور که اغلب مشخص می شود ، ممکن است لازم باشد زمان زیادی را به آن اختصاص دهیم و خلاقیت داشته باشیم.
یک نام خوب یا دامنه وب می تواند به گسترش اخبار وب سایت شما کمک کند.
نام وب سایت شما باید جالب ، منحصر به فرد باشد و باید شامل نام محصول ، خدمات یا ایده شما باشد.
دامنه چیست؟
دامنه آدرس اینترنتی است که کاربران از طریق آن می توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.


2. هاست سایت شما


ثبت دامنه خود و انتخاب سرویس میزبانی و هاست سایت معمولاً همزمان انجام می شود ، زیرا ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب هر دو (دامنه و هاست )را ارائه می دهند. دو مورد از متداول ترین  سوالاتی که همیشه دغدغه مشتریان و شما صاحبان کسب و کار می باشد،عبارتند از: هاست وب سایت چیست؟ و چه نوع هاستی برای وب سایت من مناسب است؟
هاست چیست؟
فضایی که تمام اطلاعات سایت شما از عکس، متن ،ویدیو و... در آن قرار دارد. این فضا برای محتوای وب سایت شما استفاده می شود ، کاربران می توانند از طریق دامنه پیوند داده شده به هاست شما به آن دسترسی پیدا کنند.
ارائه دهندگان سرویس های هاست اغلب خدمات جانبی وب سایت را نیز ارائه می دهند ، که مدیریت میزبانی شما را بسیار تسهیل می کنند. این خدمات شامل موارد زیر هستند:

صفحه کنترل (cPanel ، مدیر مستقیم ،)
MySQL پایگاه داده (PhpMyAdmin)
گواهی SSL
تهییه کردن نسخه پشتیبان از سایت
پست الکترونیک منحصر به سایت شما
زبان های مختلف اسکریپت نویسی (CGI ، SSI ، PHP ، ...)
انواع نرم افزارهای طراحی وب (WordPress، Joomla، Opencart، Magento،)

شرکت طراحی سایت ایده پو


چه نوع هاستی برای سایت من مناسب است؟
پاسخ به سوال قبلی ساده است ، اما در این مرحله ، باید چند سوال از خود بپرسید تا بتوانید میزبانی وب سایت خود یا همان هاست مناسب خود را انتخاب کنید:
آیا در حال ایجاد یک وب سایت اطلاعاتی ، یک وبلاگ ، یک فروشگاه آنلاین یا یک برنامه هستید؟
چه مقدار محتوا قصد دارید در وب سایت خود نمایش دهید؟
انتظار چند بیننده را در ماه دارید؟
آیا سایت شما به عملکرد خاصی نیاز دارد که در انتخاب میزبانی وب شما تأثیر بگذارد؟
هاست  انواع مختلفی دارد و همه آنها برای انواع مختلف وب سایت ها در نظر گرفته شده و مطابق با خواسته های شما هستند.

•    میزبانی مشترک
•    میزبانی ابر
•    سرورهای خصوصی مجازی (VPS)
•    سرور های اختصاصی
با افزایش محبوبیت برنامه هایی مانند WordPress و Magento ، برخی از ارائه دهندگان هاست ها، هاست را ارائه می دهند که به طور خاص برای اجرای این برنامه ها بهینه شده اند.و قابلیت اجرا داشته باشد.
 

3. آرم و هویت بصری شرکت (CVI)

قبل از شروع به طراحی وب سایت خود ، معمولاً بهتر است آرم و لوگو خود را آماده داشته باشید. چرا؟ زیرا این مبنای شما برای ایجاد یک تصویر کلی برای وب سایتتان است.

بسیار مهم است که وب سایت شما با تصویر بصری شرکت شما مطابقت داشته باشد ، زیرا این امر قابلیت شناسایی وب سایت شما را بسیار افزایش می دهد و باعث سردرگمی کمتر کاربران آن می شود.

اگر دارید روی طراحی لوگو خودتان کار می کنید،بهتر است اینکار قبل از شروع وب سایت و طراحی آن باشد.

4. محتوای با کیفیت بالا

داشتن محتوای با کیفیت بالا به دو دلیل مهم است. اول ، تجربه کاربر و دوم ، رتبه بالاتر Google. در عین حال ، نحوه ارائه و تقسیم محتوا به صفحات وب نیز مهم است.

دلیل 1: تجربه کاربر

اطلاعات مرتبط و تصاویر و فیلم های خوب ، گشت و گذار در وب سایت شما را به تجربه بهتری تبدیل می کند. کاربر زمان بسیار بیشتری را در صفحه صرف خواهد کرد و این فرصت را برای شما ایجاد می کند تا از محتوای خوبی برای فروش محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

دلیل 2: بهینه سازی Google

اگر محتوای شما منحصر به فرد و مرتبط باشد ، Google وب سایت شما را در لیست جستجوها بالاتر نشان می دهد. این می تواند یکی از عناصر اصلی در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) باشد.

شرکت طراحی سایت ایده پو

5. انتخاب فناوری مناسب

در این مرحله ، اگر مهارت لازم را ندارید ، به توصیه برنامه نویس خود گوش دهید. وب سایت ها با استفاده از زبان های رایانه ای مختلف به اشکال مختلف در می آیند. برای انتخاب صحیح ، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید:

عملکرد وب سایت

مدیریت و نگهداری

بودجه بندی

ایمنی وب سایت آنلاین

در این مرحله ، سیستم پیشرو در شبکه جهانی وب در حال حاضر WordPress CMS است که 35٪ از کل وب سایت ها را تشکیل می دهد.

در هنگام انتخاب فناوری باید تمام این عوامل را در نظر گرفت.

صفحه اصلی و صفحات مهم سایت یا لندینگ از زبان های HTML و CSS استفاده می کنند ، زیرا خیلی پیچیده نیستند.

در دنیای وبلاگ ها و وب سایت های اطلاعاتی ، WordPress CMS در حال حاضر محبوب ترین سیستم است. مقرون به صرفه بودن و ارائه پشتیبانی و توسعه ، آن را به یک انتخاب کاملاً منطقی تبدیل می کند.

6. تجزیه و تحلیل گوگل

همانطور که در حال تکمیل طراحی وب سایت خود هستید ، توصیه می شود از Google Analytics برای شناسایی بازدید وب سایت استفاده کنید. این یک قطعه کد کوچک است که در هر صفحه وب سایت شما درج می شود و اطلاعات کاربران خود را به صورت ناشناس ذخیره می کند.

آنلاتیک داده هایی را فراهم می کند که به شما امکان می دهد سفر بینندگان خود را از طریق وب سایت خود ، جایی که آنها شروع و به پایان می رسند ، زمان صرف شده در وب سایت و سایر اطلاعات مفید را که به شما امکان می دهد وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ کنید ، ببینید.

نظرات کاربران